[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 13، شماره 2 - ( تابستان 1390 ) ::
جلد 13 شماره 2 صفحات 0-0 برگشت به فهرست نسخه ها
نگرش پرسنل پرستاری نسبت به دانشجویان پرستاری بر اساس تئوری ارتباطات بین فردی پپلا
معصومه آقامحمدی ، منصوره کریم اللهی، پرخیده حسنی
چکیده:   (3785 مشاهده)

چکیده

زمینه و هدف: پرسنل پرستاری به دلیل موقعیت خاصشان در محیط بالینی، عامل با ارزشی برای تجربه یادگیری دانشجویان محسوب می شوند. این مطالعه با هدف تعیین نگرش پرسنل پرستاری بیمارستانهای وابسته به دانشگاه علوم پزشکی اردبیل نسبت به دانشجویان پرستاری بر اساس تئوری پپلا انجام شد

روش ها: مطالعه حاضر یک مطالعه توصیفی - مقطعی است. جامعه مورد مطالعه، کلیه پرسنل پرستاری شاغل در بخشهای داخلی و جراحی عمومی(82 نفر) بیمارستانهای دکتر فاطمی و امام خمینی اردبیل بودند که تمام آنها به عنوان نمونه مطالعه بصورت نمونه گیری در یک مقطع زمانی انتخاب شدند. روش گردآوری داده ها، پرسشنامه ای مشتملبر دو بخش اطلاعات دموگرافیک و نگرش پرسنل نسبت به دانشجویان پرستاری بود. نگرش پرسنل پرستاری با استفاده از روشهای آمار توصیفی (فراوانی، میانگین و انحراف معیار) و ارتباط بین برخی از مشخصات دموگرافیک و نگرش با کمک آمار تحلیلی (آزمون کای-دو) در نرم افزار spss مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

یافته ها: نتایج نشان داد که 80 درصد پرسنل پرستاری، نگرش مثبت نسبت به دانشجویان پرستاری داشتند. اغلب آنها احساس می کردند کار با دانشجویان پرستاری لذت بخش بوده (71/45درصد) و پرستاران باید برخورد خوبی با دانشجویان پرستاری داشته باشند (57/98درصد). از طرف دیگر اکثریت (3/94درصد) معتقد بودند که برای اصلاح وضعیت آموزشی دانشجویان پرستاری کارهای زیادی باید انجام شود، دانشجویان پرستاری تجربه بالینی کافی را کسب نمی کنند (14/67درصد) و آمادگی لازم برای انجام کارهای بالینی را ندارند (43/51درصد).

نتیجه گیری: با توجه به تأثیر نگرش پرستاران بر پیشرفت ارتباط بین پرستار و دانشجو بر اساس تئوری پپلا، پرسنل پرستاری باید محیطی را که ایجاد همدلی، اعتماد و احترام به دانشجویان پرستاری می کند پرورش دهند.

واژه های کلیدی: نگرش، پرسنل پرستاری، دانشجوی پرستاری، تئوری، ارتباطات بین فردی

واژه‌های کلیدی: نگرش، پرسنل پرستاری، دانشجوی پرستاری، تئوری، ارتباطات بین فردی
متن کامل [PDF 119 kb]   (695 دریافت)    
نوع مطالعه: مقاله اصیل | موضوع مقاله: پرستاری
دریافت: ۱۳۹۳/۳/۲ | پذیرش: ۱۳۹۳/۳/۲ | انتشار: ۱۳۹۳/۳/۲
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA code


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Agha Mohammadi M, , Karimollahi M, Hasani P. Iranian staff nurses' attitudes toward nursing students. JHC. 2011; 13 (2)
URL: http://hcjournal.arums.ac.ir/article-1-89-fa.html

آقامحمدی معصومه، کریم اللهی منصوره، حسنی پرخیده. نگرش پرسنل پرستاری نسبت به دانشجویان پرستاری بر اساس تئوری ارتباطات بین فردی پپلا. مجله سلامت و مراقبت. 1390; 13 (2)

URL: http://hcjournal.arums.ac.ir/article-1-89-fa.html



دوره 13، شماره 2 - ( تابستان 1390 ) برگشت به فهرست نسخه ها
مجله سلامت و مراقبت Journal of Health and Care
Persian site map - English site map - Created in 0.11 seconds with 32 queries by YEKTAWEB 3862