logo
دوره 11، شماره 1 - ( بهار 1388 1388 )                   جلد 11 شماره 1 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

اسدزاده منیر فیروزه، مشعوفی مهرناز، فاخری ساناز، عبداللهی فاطمه. مشکلات آموزش بالینی در عرصه از دیدگاه دانشجویان ومربیان پرستاری دانشکده پرستاری ومامایی اردبیل. مجله سلامت و مراقبت. 1388; 11 (1)

URL: http://hcjournal.arums.ac.ir/article-1-202-fa.html


چکیده:   (2945 مشاهده)

چکیده

زمینه و هدف: مشکلات مختلفی باعث کاهش کارایی کاراموزی در عرصه دانشجویان پرستاری  می شود وبرای بهبود وارتقای کیفیت اموزش بالینی ،وضعیت ان همواره باید مورد ارزیابی قرار گیرد که پژوهش حاضر نیز در همین راستا صورت گرفته است.

روش کار:دریکمطالعهتوصیفی-مقطعی تمامی دانشجویان پرستاری ترم 7و8(40نفر) ومربیان مربوطه(16نفر) بصورت سرشماری انتخاب وپرسشنامه استاندارد در دو بخش مشخصات دمو گرافیک و وضعیت کارورزی در اختیار انان قرار گرفت وسپس داده ها از طریق نرم افزار  spss وازمون t-test مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفت.

یافته ها: میانگین سنی مربیان 5 ± 35 سال و میانگین سنی دانشجویان 2 ±  22 بودو   اکثریت مربیان (5/62%) و دانشجویان (5/67%) مونث بودند. براساس نتایج چنین بر می آیدکه نظرات مربیان و دانشجویان درمورد اکثریت شرایط موجود در کاراموزی در عرصه دانشجو خوب تا عالی می باشد اما در مورد مشخص بودن حیطه وظایف دانشجو ومربی در بخش ،مناسب بودن تعداد دانشجو برای هر مربی ،ودسترسی به امکانات رفاهی ،نظر عکس داشتندکه  با انجام آزمون Ttest اختلاف نظر در دو گروه مربی و دانشجو معنی دار نیست. ولی مقایسه میانگین وضعیت تأهل در هر دو گروه معنی دار است (5% (P<.مقایسه میانگین جنس و تحصیلات معنی دار نبوده است.

نتیجه گیری: طرح کاراموزی درعرصه اگر چه برای هدف ارتقای مهارت واستقلال دانشجو برای ارائه خدمات جامعه نگر در عرصه های مختلف پرستاری مناسب ودیدگاهها نسبت به ان مثبت است ،اما در اجرا مشکلات متعددی دارد که باید مورد توجه مسئولین قرار گیرد.

کلید واژه ها: آموزش بالینی،دانشجو،مربی

واژه‌های کلیدی: آموزش بالینی، دانشجو، مربی
متن کامل [PDF 191 kb]   (2421 دریافت)    
نوع مطالعه: مقاله اصیل | موضوع مقاله: پرستاری
دریافت: 1393/5/27 | پذیرش: 1393/5/27 | انتشار: 1393/5/27

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.