logo
دوره 11، شماره 2 - ( تابستان 1388 1388 )                   جلد 11 شماره 2 صفحات 25-33 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

عنبریزهره عنبری زهره، سیروس علی، گودرزی داود، زمانی حسنیه. رضایتمندی دانشجویان پزشکی از فرآیند آموزش بالینی در دوره های کارآموزی و کارورزی در بخشهای داخلی و اطفال در دانشگاه علوم پزشکی اراک. مجله سلامت و مراقبت. 1388; 11 (2) :33-25

URL: http://hcjournal.arums.ac.ir/article-1-65-fa.html


چکیده:   (3988 مشاهده)

زمینه و هدف: آموزش بالینی و به تبع آن تکامل حرفه ای دانشجویان پزشکی یک مساله جدی درامرآموزش محسوب می شود؛ لذا شناسایی مسائل موجود در آموزش بالینی دانشجویان واقدام برای رفع واصلاح آن موجب تحقق اهداف یادگیری و ارتقاء کیفیت خدمات پزشکی خواهد شد. لذا این  پژوهش در راستای تعیین رضایتمندی کارآموزان و کارورزان پزشکی از فرآیند آموزش بالینیانجام شد.

روش کار: دراین پژوهش توصیفی تحلیلی رضایتمندی 63کارآموز و34 کارورز پزشکی از فرآیند آموزش بالینی در بخشهای داخلی و اطفال بر اساس الگوی هاردن در ابعاد: متدهای آموزش بالینی ، وضعیت فیلدهای آموزشی ، محتوای آموزش بالینی ونیز نحوه ارزیابی یادگیری محتوا مورد  بررسی قرار گرفت .پایایی پرسشنامه از طریق split half (82/0) وداده ها  نیز با نرم افزار spss و آزمون کای دو تجزیه  و تحلیل شد.

یافته ها:رضایتمندی دانشجویان ازآموزش بالینی با 5/30درصد( در حد ضعیف ) ارزیابی شد.کمترین رضایتمندی به وضعیت فیلدها ( 5/12%)در حد بسیار ضعیف و بالاترین به بعد محتوای آموزش (3/50%)در حد متوسط  اختصاص یافت.

نتیجه گیری: ارائه بازخورد مستمر به توانمندی های حرفه ای دانشجویان،استفاده ازمحیطهایشبیه سازی شدهوبکارگیریlog book به عنوان ابزار مهم در ارزیابی دانشجویان و بازنگری برنامه ها نقش مهمی  در ارتقاء فرآیند آموزش بالینی دارد.

واژه های کلیدی:  رضایت، دانشجوی پزشکی ،آموزش بالینی 

متن کامل [PDF 266 kb]   (3003 دریافت)    
نوع مطالعه: مقاله اصیل | موضوع مقاله: پرستاری
دریافت: 1393/2/31 | پذیرش: 1393/2/31 | انتشار: 1393/2/31

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.