Journal archive for Google Scholar Robot!

Journal of Health and Care

مجله سلامت و مراقبت



Volume 26, Number 1 (2024-3)


Determining the Educational Climate of the Operating Rooms of Therapeutic Educational Centers from the Perspective of Students of Ardabil University of Medical Sciences in 2023
بررسی جو آموزشی اتاق عمل مراکز آموزشی درمانی از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در سال 1402
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Relationship between Challenges to Deal with COVID-19 and Caring Behaviors of Nurses
بررسی ارتباط چالش‬های مقابله با ویروس کرونا و رفتار مراقبتی پرستاران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Role of Psychological and Social Well-being on the Academic Motivation of Nursing Students through the Mediation of Academic Civic Behaviors
نقش بهزیستی روانشناختی و اجتماعی در انگیزش تحصیلی دانشجویان پرستاری با میانجیگری رفتارهای مدنی تحصیلی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The effect of Treatment based on Acceptance and Commitment on Pathological Worry and Death Anxiety in Nurses with the Experience of Complicated Grief Caused by COVID-19
تاثیر درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر نگرانی مرضی و اضطراب مرگ در پرستاران دارای تجربه سوگ پیچیده ناشی از بیماری کووید-19
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Predicting Psychological Well-being based on Social Support and Family Functioning in People Who Have Recovered from COVID-19
پیش‌بینی بهزیستی روان‌شناختی بر اساس حمایت اجتماعی و کارکرد خانواده در بهبودیافتگان بیماری کووید-19
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Relationship between Perceived Organizational Support and the Quality of Nursing Care in the COVID -19 Outbreak
ارتباط حمایت سازمانی ادراک شده و کیفیت مراقبت‬های پرستاری در همه‬ گیری کووید-19
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Structural Relationship Patterns of COVID-19 Stress Prediction Based on Self-Control with the Mediating Role of Perceived Social Support in Students
الگوی روابط ساختاری پیش‌بینی استرس کووید-19 بر اساس خودکنترلی با نقش میانجیگری حمایت اجتماعی درک شده در دانش‌آموزان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Obese Young Women’s Lived Experiences of Psychological Factors Resulting Emotional Eating: a Phenomenological Study
تجارب زیسته زنان جوان چاق درباره عوامل روان شناختی شکل دهنده خوردن هیجانی: یک مطالعه پدیدارشناسی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles